ТЕСТ: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 – Познат, но сепак поинаков. – CARclub.mk | #1 за Автомобилите full screen background image
Search

ТЕСТ: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 – Познат, но сепак поинаков.

Со новиот Focus, Ford сака да понуди цело семејство на возила кои меѓусебно дискретно се разликуваат, но поради тоа успеваат да ги задоволат потребите на многу различни купувачи – и токму затоа седнавме зад управувачот на Ford Focus Active.

Не е тајна дека навистина ни се допаѓа новиот Ford Focus – во сите негови изведби. Прв пат го возевме Focus пред скоро две години на неговата официјална промоција во Франција, потоа повторно тука во Македонија – и тоа во луксузната Vignale изведба, а потоа и во Titanium Business верзијата. Минатата година го возевме и налудничавиот, 280-коњски Focus ST, а сега конечно седнуваме зад управувачот на Focus Active.

Што е всушност Focus Active?

Ознаката Active ни кажува дека оваа изведба на Focus добива суспензија која ја одвојува каросеријата од подлогата за дополнителни 30 милиметри. Дополнително, добиваме и пластични заштитни панели околу целиот автомобил, како и заштитни панели поставени под него. Сето тоа го прави Focus Active да изгледа поробустно – но истовремено и да биде подподготвен со справување со теренски предизвици.

Ни се допаѓа „двобојниот“ изглед кој го добиваме благодарение на заштитните панели. Focus Active дефинитивно изгледа поробустно – особено кога во приказната ќе ги додадеме и кровните носачи, како и 17-инчните тркала и задниот спојлер. За оние кои сакаат уште повеќе практичност, Focus Active може да се добие и како караван – но во нашите очи, хечбекот е вистинскиот избор.

Во ред, во ред – ова не е сериозен теренец. Но не ни треба да биде. Focus Active е кросоверска изведба на (веќе-одличниот) Focus наменета за оние кои имаат подинамичен животен стил, а не сакаат да возат голем, неефикасен SUV бидејќи немаат реална потреба од него, ниту пак сакаат да ја навлечат на себе стигмата која доаѓа со возење SUV.

Поврзано:  Новиот Ford Mustang GT пристигна во Македонија!

Како е во кабината?

Повторно – ова е Focus кој веќе добро го познаваме. Ја отвораме вратата и нè пречекува светол, комфорен и практичен ентериер. Пред возачот се поставени јасните и прегледни инструменти, како и командите и контролите кои се лесни за користење. Седиштата се комфорни и добро-профилирани, а прегледноста е повеќе од задоволителна – всушност, можностите за нагодување како на седиштата, така и на управувачот гарантираат дека ќе најдете комфорна и прегледна возачка позиција.

На врвот на централната конзола е поставен SYNC уредот на Ford кој нуди многу фукционалности, лесно поврзување со мобилен телефон, но и Apple CarPlay и Android Auto. Под мултимедијалниот уред има отвори за вентилација, а под нив се физичките контроли за клима-уредот – кои се супер-лесни и интуитивни за користење. Низ целата кабина има мал милион места за одлагање ситници – отворите во вратите се доволно големи, а доволно простор има и во централната конзола и под централниот наслон.

На задната клупа е како во стандардниот Focus – а тоа значи сосем доволно простор во кој лесно се пристапува преку големите, широки задни врати. Не е направен никаков компромис ниту во однос на багажниот простор – ги добиваме истите 375 литри кои ги нуди и стандардниот Focus.

Но направен е компромис во однос на динамичноста, нели?

Напротив. Focus и понатаму е на самиот врв во класата кога станува збор за динамичност и управливост – и понатаму ја менува насоката на движење со леснотија и ентузијазам кои едноставно како да недостасуваат кај повеќето конкуренти. За разлика од „цивилните“ верзии на Focus, Focus Active стандардно доаѓа со независна суспензија на задната оска.

Поврзано:  Ford се согласи дека плановите за целосна електрификација до 2030 се „премногу амбициозни“

Од друга страна, повисоката суспензија и нијанса поголемиот профил на пневматиците значат дека успешно ги впива сите нерамнини и вибрации до подлогата – а сето тоа го прави без зголемено навалување во свиоци, ниту пак некаков компромис во управливоста. Ова се должи на експертизата на инженерите на Ford и вреди да напоменеме дека сите Active модели стандардно добиваат мултилинк задна оска.

150-коњски бензинец? Сигурно многу троши.

Ах, продолжуваме да се бориме со предрасудите. Во ред, ајде. Нашиот тестен модел дојде опремен со новиот, 1.5-литарски EcoBoost турбо-бензинец кој испорачува 150 коњски сили при 6000 вртежи во минута и 240 Nm вртежен момент при 1600 вртежи во минута. Секако, Focus Active може да се добие со мануелен или автоматски менувач. Во нашиот случај, го добивме новиот 6-степен мануелен менувач на Ford, а во комбинација со него забрзувањето до 100 километри на час трае 9.3 секунди, додека маскималната брзина е 205 километри на час.

За време на неколкудневното дружење со Focus Active, поминавме неколку стотици километри – како во град, така и надвор од градските гужви. За време на возењето, измеривме просечна потрошувачка вo градски услови се движење меѓу 7.5 и 8.5 литри бензин на 100 изминати километри.

Секако, тука својата улога ја игра и системот за одбирање на режим на возење – па можете да изберете меѓу Eco, Normal и Sport режимите. Нам најинтересен ни беше токму Sport режимот бидејќи тука 1.5-литарскиот EcoBoost е во „вистинско светло“ – подготвено одговара на секое притискање на педалата за гас и лесно го катапултира Focus Active нанапред. А дури ни 3-цилиндерскиот бензинец не звучи лошо.

Поврзано:  Ford се согласи дека плановите за целосна електрификација до 2030 се „премногу амбициозни“

Да, но…

Но нема но. Признаваме – Focus Active успеа да нè изненади. Очекувавме дека ќе бидат направени некои компромиси поради повисоката суспензија. Очекувавме да бидеме разочарани – и со задоволство можеме да кажеме дека тоа не се случи. Да кажеме дека не сме разочарани. Focus Active е вистинскиот избор за оние кои сакаат динамичен, забавен и практичен автомобил, кој може да ги заврши семејните обврски, да понуди забава зад управувачот и да изгледа кул додека го прави сето тоа – но кога ќе го побарате тоа од него, ќе може да го напушти асфалтот и ќе отидете подалеку од онаму до каде би стигнале со обичен автомобил.

На крајот – искочи дека и Ford Focus Active веќе ни е добро познат. Но сепак, на свој начин – тој е поинаков.

Спецификации

Модел: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150
Мотор: 1.5-литарски турбо-бензинец, 3 цилиндри
Моќност: 150 коњски сили / 6000 вртежи во минута
Вртежен Момент: 240 Nm / 1600 вртежи во минута
Менувач: Мануелен, 6 брзини
Забрзување 0-100 км/ч: 9.3 секунди
Максимална Брзина: 205 километри на час
Должина: 4397 mm
Ширина: 1979 mm (со странични ретровизори)
Висина: 1483 mm
Тежина: 1297 килограми
Меѓуоскино Растојание: 2700 mm
Багажен Простор: 375 литри
Потрошувачка: 8.3 литри на 100 километри (измерена, градска)
Цена на основниот модел: Ford Focus Active 1.0 EcoBoost 125 – 23.700 Евра
Цена на моделот без доп. опрема: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 – 25.000 Евра
Цена на тестираниот модел: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 – 27.440 Евра
Промотивна цена на тестираниот модел: Ford Focus Active 1.5 EcoBoost 150 – 23.000 Евра
Повеќе Информации: ford.mk

Фотографии



Алфа и Омега на CARclub. Играчките остануваат, само стануваат поскапи.