full screen background image
Search

ТЕСТ: Peugeot e-208 50 kWh 136 Allure – Иднината е електрична – и иднината е веќе тука!

Барем кај нас, електричните автомобили се сè уште равенка со „неколку непознати“ – па одлучивме токму со електричниот Peugeot e-208 да одговориме на неколку прашања.

Прв пат имавме можност да седнеме зад управувачот на електричниот e-208 минатата година, на официјалната презентација на новата генерација на 208 во Португалија. Уште тогаш, францускиот електричен автомобил ни остави навистина позитивни впечатоци – но тогаш возевме пред-продукциски возила, а она за кое ќе зборуваме денес е финалната верзија, онаа верзија која и вие можете да ја нарачате и купите уште денес.

Всушност, македонскиот импортер за возилата на Peugeot – Еуроимпекс – ја заокружува понудата на моделот 208 токму со e-208. Сите верзии – бензинските, дизелските, па и електричната верзија – можете да ги најдете во понудата, а тоа е навистина за поздрав.

Peugeot e-208 изгледа како и секој друг 208 – и се гордее со тоа!

Бидејќи веќе во неколку наврати имавме можност да го возиме новиот 208, само ќе повториме дека ова е модерен, практичен и навистина привлечен автомобил. Ни се допаѓа дизајнот – како на екстериерот, така и во кабината. На новиот 208 (па и е-208) му прилегаат храбри, забележливи бои – и навистина изгледа одлично во оваа сина боја, а ни се допаѓаат и декоративните елементи околу крилата. Каде и да се појави, луѓето го забележуваат.

Ни се допаѓа дека e-208 изгледа како и секој друг 208. Крајно време е да ги прифатиме електричните автомобили како обични, најнормални автомобили – а дел од тоа е и нивниот дизајн. 208 веќе изгледа одлично – па навистина не гледаме потреба од посебно „истакнување“ на фактот дека е-208 е електричен.

Да, секако, има неколку дискретни детали – како на пример, предната маска која е во боја на каросеријата, како и „е“ значката на Ц-столбот – но тоа е тоа. Сепак, ова е 208 – и се гордее со тоа!

Погон, полнење?

Но ајде малку за технологиите кои се кријат „под кожата“ на електричниот 208. За време на неколкудневното дружење со е-208, неколку пати ни беа поставени истите прашања: „Ова нема никаков бензински мотор?“, „Фул-електричен е?“, и слично. Да, ова е целосно-електричен автомобил. Нема бензински мотор. Нема ништо толку „старомодно“ како механички уред кој претвора „сок од диносауруси“ во бучавост, вибрации и движење нанапред. Тука сè е супер-модерно и технолошки напредно.

Задолжен за задвижување на е-208 е електромотор со моќност од 100 kW, односно 136 коњски сили. Дополнително, моторот испорачува и 260 Nm вртежен момент „од нула“, односно од нула вртежи во минута, што пак навистина го трансформира возењето. Автономијата која ја нуди е-208 е 340 километри (според построгите WLTP мерења) и по времето поминато со автомобилот, немаме никаква причина да се сомневаме во тоа. А бидејќи треба да бидеме искрени – 340 километри се сосем доволни за градско возење, но и за излегување надвор од урбаните средини. Полека но сигурно, електричните автомобили започнуваат да имаат автономија која воопшто не е за занемарување.

Поврзано:   Автомобилска уметност - Peugeot го претставува 408 во огромна ротирачка сфера

Да, но што е со полнењето? Новиот Peugeot e-208 поддржува брзо полнење со моќност до 100 kW. Во ред, такви DC Fast Charge полначи во нашата земја (сега за сега) нема – но доколку имате пристап до таков полнач, батеријата би се наполнила до 80% за околу 30 минути. Другата опција е да ги користите јавно-достапните полначи на ЕВН – тие се со моќност од 22 kW и би ги наполниле батериите на e-208 за два-три часа.

Последната опција е да го полните вашиот е-208 во домашни услови – каде повторно, имате неколку опции: во зависност од полначот кој ќе го одберете, полнењето може да трае и (признаваме, непрактични) 29 часа, но ако го одберете полначот со моќност од 3.7 kW, полнењето трае 12 часа.

Поставете посебен полнач со моќност од 7.4 kW, и полнењето ќе трае околу 7 часа. Поставете брз, трофазен полнач со моќност од 11 kW и полнењето „до горе“ ќе трае нешто над 5 часа!

Електричните возила бараат промена во нашите навики.

Она што е најтешко да се објасни (и да се прифати) е дека полнењето на батериите не е исто како полнењето на резервоарот за гориво. Што сакаме да кажеме? Па, не мора секој пат автомобилот да го полните „до горе“ – туку едноставно, секој пат кога ќе имате неколку часа, ставете го на полнач. Ќе ја поминете целата ноќ во вашиот дом? Ставете го автомобилот на полнач – дури и да ја одберете најспората опција за полнење, до следното утро ќе наполните барем 30-тина проценти од батеријата.

Понатаму, одите на работа и вашиот автомобил ќе биде во мирување осум часа? Најдете паркинг со полнач и ставете го да се полни. Одите на шопинг во некој поголем шопинг-мол? Дури и кај нас, шопинг-центрите веќе имаат полначи, па додека ги купувате неделните намирници, вашиот автомобил нека се полни. Одите во Зоолошката Градина во Скопје? Повторно, и таму има полнач! И иако можеби мислите дека полначите се реткост – не се. Постојано се работи на подобрување на инфраструктурата – полначите на ЕВН се достапни во скоро сите поголеми градови во Македонија, а само во Скопје има 15-тина.

Поврзано:   Ова Peugeot 402 Darl’mat Special Coupe се очекува да се продаде за околу 1.5 милиони Евра

Да, користењето на електричен автомобил дефинитивно од нас бара соодветна промена во навиките на користење на еден автомобил – но електричните автомобили се неизбежна иднина, погоните и батериите стануваат сè поефикасни, полначите сè помоќни, а инфраструктурата сè подобра.

Но каква е „математиката?“

И сега доаѓаме до „математиката“. Односно – еден од најсилните аргументи за купување и користење електричен автомобил. Возењето на електричен автомобил е скоро „без пари“. Ајде вака – ако Peugeot e-208 може да помине 340 километри со едно полнење, тоа значи дека троши околу 14.7 kWh на 100 изминати километри. Во моментот на објавување на овој тест, 1 kWh електрична енергија во евтината тарифа за електрична енергија (односно, таканаречената „евтина струја“) чини 2.78 денари + ДДВ, односно 3.28 денари. Нашите (груби, секако) пресметки кажуваат дека 100 километри со Peugeot e-208 чинат само 48.2 денари! Тоа значи дека возењето „на струја“ е околу десет пати поевтино од возењето на бензин! А доколку ги користите полначите на ЕВН полнењето барем некое време ќе биде целосно бесплатно!

Втор силен аргумент кој електричните возила го имаат на својата страна е и едноставното одржување. Нема менување масло и филтри (освен филтерот за клима-уредот) и драстично е намалено менувањето на таканаречените потрошни материјали. Дури и промената на плочките и дисковите од сопирачките ќе го правите поретко пораки ефикасното моторно кочење во Б-режимот со кое се полни батеријата.

Како е да се вози електричниот Peugeot e-208?

Конечно, како е да се вози електричниот е-208? Супер-забавно! Моќниот електромотор и испораката на сила „од нула“ прави урбаниот автомобил да е екстремно стартен и забавен, а движењето во апсолутна тишина секогаш ќе ни биде интересно. Плус, бидејќи погонот е супер-мазен  и нема никакви вибрации – рафинираноста е врвна. Дури ќе признаеме дека ни е тешко да најдеме збор кој соодветно ќе ја објасни рафинираноста. Всушност, еве вака – разбирливо е зошто производителите на супер-луксузни, супер-комфорни и супер-рафинирани автомобили ја гледаат иднината во електричните возила.

Ниту перформансите не се за занемарување – оној популарниот бенчмарк од 100 километри на час пристигнува за само 8.1 секунда, додека максималната брзина е 150 километри на час. Менувачот е автоматски – односно, само одбирате дали сакате да одите нанапред или наназад, преносот е директен и нема никакви загуби. Дури и управливоста е на страна на е-208 – ниско поставените батерии го спуштаат тежиштето ниско, а тоа дополнително ја подобрува стабилноста.

Поврзано:   ПРЕМИЕРА: Peugeot ги претстави целосно-електричните E-308 и Е-308 SW

А бидејќи платформата врз која е поставен е-208 е од самиот почеток развиена да се користи и за електрични автомобили, значи дека не е направен никаков компромис во однос на просторот на задната клупа, како и багажниот простор. Достапни се три режими на возење – Normal, Eco и Sport. Нормалниот режим е… Нормален. Eco режимот ги зауздува перформансите и ја намалува силата на клима-уредот со цел да обезбеди што е можно поголем досег на возење, додека Sport режимот прави e-208 да е вистинска мини-ракета! На рачката од менувачот можете да го одберете и Б-режимот – во овој режим моторното кочење е навистина силно и скоро можете да возите само со една педала, а енергијата која се рекуперира се складира во батеријата.

Сето тоа го прави електричниот Peugeot e-208 екстремно интересен. Да, да, во ред – електричните возила сè уште се скапи, но кога ќе се земе предвид скоро бесплатното возење и значително пониските трошоци за одржување, според Peugeot користењето на Peugeot e-208 во рамките на неговиот животен век би требало да чини исто како користењето на Peugeot 208 со 1.2-литарски турбо-бензинец со автоматски менувач. Цената на електричниот модел секако е повисока на почетокот – но повторно – кога ќе го „направиме есапот“ со цената на експлоатација и намалените трошоци за одржување…

Нема потреба да чекаме да пристигне иднината – таа е веќе тука!

И тука некаде ќе го привршиме нашиот тест на e-208. Електричните возила се иднината – сите трендови го покажуваат тоа, а огромните инвестиции кои производителите ги прават токму во ваквите возила го докажуваат тоа. А ние само ќе додадеме – ако електричната иднина е како онаа кај e-208, тогаш побрзо нека пристигне! Односно, уште поточно – веќе е тука!

Димензии

Спецификации

Модел: Peugeot e-208 50kWh 136 Allure
Мотор: Електромотор 100 kW, батерија 50 kWh
Моќност: 136 коњски сили
Вртежен Момент: 260 Nm
Менувач: Автоматски, директен
Забрзување 0-100 км/ч: 8.1 секунда
Максимална Брзина: 150 километри на час
Должина: 4055 mm
Ширина: 1960 mm (со странични ретровизори)
Висина: 1430 mm
Тежина: 1500 килограми
Меѓуоскино Растојание: 2540 mm
Багажен Простор: 311 литри
Автономија: 340 километри според WLTP
Цена на основниот модел: Peugeot e-208 50 kWh 136 Active – 32.520 Евра
Цена на тестираниот модел: Peugeot e-208 50 kWh 136 Allure – 36.060 Евра
Повеќе Информации: Peugeot.mk

Фотографии



Алфа и Омега на CARclub. Играчките остануваат, само стануваат поскапи.