full screen background image
Search

ТЕСТ: Jaguar XE 2.0d Prestige – Непокорлив Џееееееег!

Кога за прв пат седнавме зад управувачот на Jaguar XE, навистина ни се допадна неговата динамичност, но и неговата гордост – па токму затоа ја искористивме можноста повторно да поминеме малку време со достоинствениот британец.

Ах, колку е убаво да се седне зад воланот на добар седан. По малиот милион разно-разни SUV модели и кросовери, возачите како да ги забораваат квалитетите на добар, квалитетен седан. А Jaguar XE е еден од најдобрите, верувајте. Да, како и секој автомобил, не е совршен – но во нашите очи комбинацијата од динамичност, привлечен дизајн и британскиот пристап кон нештата, го прават XE да биде… Фраерски.

Во нашите очи, класичниот XE е еден од најубавите автомобили на пазарот.

Како и секогаш, ќе започнеме со дизајнот. Уште кога прв пат го возевме во R-Sport изведба, ни се допадна неговиот низок и широк став. Истата приказна се повторува и кај „обичниот“ XE – ниската и широка силуета веднаш нагласува дека станува збор за динамичен автомобил.

Ни се допаѓаат и тенките, хоризонтални предни светла и задните светлосни групи – обата елементи го прават XE да изгледа уште поширок, а во нашата книга на правила, тоа е океј. Сепак, би предложиле – изберете некоја похрабра боја. Црната е класика, да, но е неверојатно тешка за одржување чиста а и некако се губат убавите линии на XE. Затоа, изберете некоја поинтересна боја – и ќе го добиете еден од најубавите автомобили на пазарот.

Ни се допадна и ентериерот

Ни се допаѓа и ентериерот. Веднаш ќе признаеме дека некои од материјалите не се на ниво на германските конкуренти, но тоа и не е преголема забелешка. Од друга страна навистина многу ни се допаѓа овалната линија која го дефинира возачкиот простор – ова е навистина комфорно и кул место да се седи.

Поврзано:   Новиот Jaguar I-Pace извозе од Лондон до Брисел со само едно полнење

Сепак, вреди да се напомене дека некои од конкурентите имаат повеќе простор на задната клупа, особено за колената на оние кои седат позади. Багажникот е во рамките на просекот на класата – достапни се 455 литри преку прилично широк отвор.

Врвна динамичност!

Сегментот каде XE е едноставно брилијантен е динамичноста. Тука XE е на самиот врв во сегментот. Задниот погон и одлично-нагодената суспензија го прави XE да биде директен и динамичен, и без приговор да ги следи вашите наредби. Управувањето пренесува информации од подлогата и во секој момент знаете што прават предните тркала, а задниот дел е подготвен да „зализга“ кога тоа ќе го побарате од него.

Всушност, воопшто не нè изненадува податокот дека Jaguar нуди значително помоќни верзии на XE – се гледа дека шасијата „трпи“ уште 100-200 коњски сили, без проблем. Во зависност од режимот 8-брзинскиот автоматски менувач се однесува порелаксирано или поагресивно, а секогаш можете да ја „земете работата во свои раце“ и да менувате брзини преку лопатките на управувачот.

Моќен турбодизел, но бензинец повеќе му прилега

Кога веќе зборуваме за моторот – нашиот тестен модел дојде опремен со 2-литарскиот Ingenium турбодизел кој ја носи ознаката 20d. Тоа значи дека има 180 коњски сили при 4300 вртежи во минута и надпросечни 430 Nm вртежен момент од 1750 вртежи во минута. Бенчмаркот од 100 километри на час се постигнува за 8 секунди а максималната брзина е 231 километар на час – но благодарение на дарежливиот вртежен момент меѓузабрзувањата се одлични. Бидете внимателни со педалата за гас и во градски услови можете да очекувате потрошувачка од околу 8 литри дизел на 100 изминати километри.

Поврзано:   Lister F-Pace LFP ќе биде најбрзиот SUV на светот

Но каков е комфорот, ако толку внимание е посветено на динамичноста? Одговорот е дека не е направен (преголем) компромис. Дури и на големите, 18-инчни тркала, во кабината на XE никогаш не е некомфорно. Британскиот седан успешно ги филтрира ситните нерамнини од нашите улици, и по нив се движи како што му прилега на горделив британец. Од друга страна, префрлете го XE во Dynamic режим, и неговиот карактер се менува. Полн погодок!

Богата опрема, одлична безбедност

Инаку, од аспект на опременост – ова е „златната средина“. Нашиот тестен модел дојде со 18-инчни тркала, кожни седишта, автоматски менувач, цела гама на системи за активна и пасивна безбедност и многу, многу ситници. Единствено ќе забележиме дека нашиот тестен модел немаше уред за навигација – а тоа е нешто што ваков автомобил треба да го има.

Океј, признаваме – ние сме навистина големи фанови на XE. Прво и основно, го сакаме заради тоа што е кул седан, а не некаков трендовски SUV, а понатаму го сакаме и заради дизајнот, динамичноста и карактерот, па и заради тоа што е Џеееееег. Еден од нашите омилени компактни седани!

Спецификации

  • Мотор: 2-литарски турбодизел, 4 цилиндри
  • Моќност: 180 коњски сили / 4300 вртежи во минута
  • Вртежен момент: 430 Nm / 1750 вртежи во минута
  • Менувач: Автоматски, 8 брзини
  • Максимална брзина: 231 км/час
  • Забрзување 0-100: 8 секунди
  • Должина: 4672 mm
  • Ширина: 2075 mm (со странични ретровизори)
  • Висина: 1425 mm
  • Тежина: 1560 kg
  • Меѓуоскино растојание: 2835 mm
  • Багажен простор: 455 литри
  • Потрошувачка: 8.2 литри дизел (измерена, градска)
  • Цена на тестираниот модел: Jaguar XE 2.0d 180PS RWD A8 Prestige – 60.000 Евра

Фотографии

Фотографија: Дејан Маликовски

Поврзано:   Jaguar Land Rover отвори нова фабрика во Словачка


Алфа и Омега на CARclub. Играчките остануваат, само стануваат поскапи.