full screen background image
Search

ТЕСТ: Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna – Непоколебана од времето

Ја искористивме можноста да поминеме неколку дена со неодамна-освежената Corolla и да се потсетиме зошто токму Corolla е најпродаваниот автомобил на сите времиња.


Кога пред скоро пет години за прв пат седнавме зад воланот на тековната генерација на Corolla, рековме дека Corolla е бренд сам по себе и дека наследството кое јапонскиот автомобил го пренесува од една генерација во друга не остава простор за грешки. Зошто? Затоа што од своето прво појавување па до денес, Corolla е продадена во повеќе од 44 милиони примероци!

И токму тука е еден од најголемите предизвици со кои се соочува Toyota Corolla – тестот на времето. Многу малку автомобили се продаваат под истото име толку долго, а ниту еден друг автомобил не може да се пофали со титулата „Најпродаван Автомобил на Сите Времиња“ – па тестот на времето е всушност вистинскиот конкурент на Corolla. Нови конкуренти пристигнуваат на пазарот, и многу од нив имаат навистина многу силни аргументи – но токму наследството на Corolla, тој сам-по-себе бренд  и таа лојалност која купувачите ја имаат кон Corolla, токму тука е најголемата сила на јапонскиот автомобил.

Дискретен фејслифт, но доволно темелен за Corolla да изгледа модерно

Секако – прво ќе зборуваме за дизајнот. Иако најновата генерација на Corolla веќе изгледа модерно, сепак со последниот фејслифт таа доби дискретно редизајниран преден и заден браник, редизајнирани светлосни групи и уште некои ситни детали. Особено интересно изгледа затегнатиот преден дел кој сега делува „поостро“ и некако поконцентрирано. Во ред, измените не се драстични, но се доволно детални за да ја освежат Corolla и да и помогнат да биде привлечна за купувачите. Ние само би посакале алуминиумски фелни за сликата за модерен компактен седан со чист дизајн да биде комплетна.

Поврзано:   Toyota Corolla Touring Sports ќе дебитира во Париз

Практична, комфорна и квалитетна кабина

Слична приказна за одмерено, но корисно освежување продолжува и во кабината. Редизајнирани се инструментите пред возачот, кои сега ги двои дигитален дисплеј во боја, нов е мултимедијалниот уред поставен во централната конзола и нови се контролите за клима-уредот. Има освежувања и во поглед на практичноста – на пример, сега отворањето и затворањето на сите прозорци е автоматско, не само на возачкиот. Материјалите во кабината се воглавно квалитетни, и тие – исто како и Corolla – лесно ќе го издржат тестот на времето.

Инаку – Corolla продолжува да биде комфорен и практичен автомобил – иако би сакале малку повеќе нагодување на управувачот по длабочина, возачот сепак лесно ќе пронајде комфорна позиција за возење, а совозачот и патниците ќе имаат повеќе од доволно простор. Во кабината има многу места за одлагање ситници и дребулии, а приказната за практичност ја заокружува багажниот простор кој нуди капацитет од 530 литри – меѓу најдарежливите во класата.

Corolla е меѓу најлесните автомобили за возење

Но онаму каде Corolla вистински се истакнува е леснотијата во возењето. Едноставно – Corolla е лесен автомобил за возење – од супер-лесниот управувач, меките педали и прецизниот менувач, па сè до добрата прегледност и лесното маневрирање (благодарение на паркинг-камерата). Возењето во Corolla е лесно – можеби не е највозбудливото на светот, но ќе стигнете онаму каде сте тргнале опуштени и смирени, а тоа е можеби најсилниот аргумент за еден семеен автомобил.

Повторно мораме да го пофалиме 1.4-литаркиот D-4D турбодизел со кој беше опремено нашето тестно возило. Малиот турбодизел испорачува 90 коњски сили при 3000 вртежи во минута и 205 Nm вртежен момент од 1800 до 2800 вртежи во минута. Во комбинација со одличниот, прецизен 6-степен мануелен менувач, овој мотор и овозможува на Corolla да забрза до 100 километри на час за 12.5 секунди и да постигне максимални 180 километри на час.

Поврзано:   Половина од продадените автомобили на Toyota во Европа оваа година се хибриди!

Во ред, тоа не се врескачки перформанси, но скоро без разлика на степенот на пренос, стиснете ја силно педалата за гас и благодарение на вртежниот момент Corolla ќе почне да забрзува без посебен приговор. Кога на сето тоа ќе се додаде исклучителната економичност – некаде околу 5.3 литри дизел гориво на 100 километри во градски услови, тогаш пакетот е навистина комплетен.

Суспензијата како да е конфигурирана токму за нашите патишта.

Бидејќи се работи за Corolla, нема ниту потреба ниту поента да очекуваме спортски претензии – и фактот дека ги нема ја прави Corolla многу подобар, многу поискрен автомобил. Примарната цел на Corolla е да биде комфорен семеен автомобил, и тука таа е едноставно полн погодок. Суспензијата идеално ги впива нерамнините од патиштата и во кабината не се пренесуваат скоро никакви несакани вибрации, а автомобилот се однесува неутрално со можеби многу мала доза на подуправување кога ќе посакате подинамично да возите.

Секако, бидејќи се работи за семеен автомобил, Corolla мора да биде комфорна и на отворен пат. Тука со задоволство ќе ја пофалиме мазноста на малиот турбодизел, но и севкупната рафинираност на Corolla – јапонскиот автомобил продолжува да биде тивок и комфорен и на повисоки брзини.

Многу опрема, врвна безбедност

Не смееме да се пожалиме ниту на опременоста – благодарение на Luna нивото на опрема, нашата Corolla дојде со автоматски двозонски клима уред, мултимедијален уред со можност за Bluetooth поврзување, електрика на сите прозорци, задна паркинг-камера, LED задни светла, управувач и менувач обложени со кожа, хромирани детали во кабината и уште многу, многу други ситници.

Поврзано:   Toyota ќе го понуди Yaris Hybrid во спортска GR Sport варијанта

Не е заборавено ниту на безбедноста, па Corolla доаѓа со систем за контрола на тракцијата, систем за контрола на стабилноста, цела гама на системи за активна и пасивна безбедност и неколку воздушни перничиња и завеси. Всушност, уште при своето деби на пазарот во 2013, тековната генерација на Corolla ги освои максималните пет ѕвездички на EuroNCAP тестовите за безбедност.

Има зошто Corolla е најпродаваниот автомобил на сите времиња!

По неколкуте денови поминати со Corolla, имавме можност повторно да се увериме во квалитетите на на јапонскиот компактен седан – а тие се квалитет, робустност, комфор и практичност. А токму овие квалитети се оние, најбараните меѓу семејните седани, и токму овие квалитети ги бараат купувачите на овие возила. Всушност, човек навистина нема да згреши ако ја одбере Corolla – да, има и други автомобили кои ги исполнуваат овие очекувања, но само една е Corolla, и само Corolla може да се пофали со приматот за најпродаван автомобил на сите времиња – и верувајте, има зошто!

Спецификации

  • Мотор: 1.4-литарски турбодизел, 4 цилиндри
  • Моќност: 90 коњски сили / 3800 вртежи во минута
  • Вртежен момент: 205 Nm / 1800 вртежи во минута
  • Менувач: Мануелен, 6 брзини
  • Максимална брзина: 180 км/час
  • Забрзување 0-100: 12.5 секунди
  • Должина: 1620 mm
  • Ширина: 1775 mm (без странични ретровизори)
  • Висина: 1465 mm
  • Тежина: 1300 kg
  • Меѓуоскино растојание: 2700 mm
  • Багажен простор: 530 литри
  • Потрошувачка на 100 км: 5.3 литри (измерена, градска)
  • Цена на тестираниот модел: Toyota Corolla 1.4 D-4D Luna – 16.990 Евра
    Повеќе информации: Toyota.com.mk

Димензии

Галерија

Фотографија: Дејан Маликовски



Алфа и Омега на CARclub. Играчките остануваат, само стануваат поскапи.