ТЕСТ: Nissan Juke 1.6 Hybrid Tekna – Екстровертен градски штедливец. – CARclub.mk | #1 за Автомобилите full screen background image
Search

ТЕСТ: Nissan Juke 1.6 Hybrid Tekna – Екстровертен градски штедливец.

Новиот Juke не е за оние кои сакаат да поминат незабележани, но каков е во комбинација со супер-модерниот и супер-ефикасен хибриден погон?

Кога пред нешто повеќе од три години, за прв пат седнавме зад управувачот на тековната генерација Juke, рековме дека јапонскиот кросовер не е за секого, особено не за оние кои не сакаат да бидат забележани. Juke е екстровертен, контроверзен и супер-современ – а тоа го прави идеален кандидат за комбинирање со интересен, комплициран и напреден хибриден погон.

Ни се допаѓа втората генерација на Juke. Јапонскиот кросовер изгледа наметливо и самоуверено – како да доаѓа од сосем друга планета. Всушност, би рекле дека ова е можеби најхрабриот дизајн во овој сегмент во моментов. Nissan не се плаши да биде самоуверено иновативен – и тоа се забележува највеќе токму кај Juke.

Juke е кросовер, но формата му е нагласено купеовска

Да, Juke е кросовер – но формата му е нагласено купеовска. Предниот дел е издолжен, со истакнати светлосни компоненти со повеќе делови, профилот е динамичен благодарение на острите карактерни линии и лебдечкиот кров, додека купеовската форма дополнително ја нагласуваат скриените задни рачки. Сликата за современ урбан кросовер ја надополнуваат одличните големи тркала, не-баш-дискретниот заден спојлер и широките странични прагови. Едноставно – Juke не може директно да се спореди со ниту еден друг модел.

Juke Hybrid е погонуван од вуду-магија

Она што е важно кај оваа изведба на Juke е хибридниот погон на јапонскиот кросовер. Подготвени за вуду-магија?

Приказната за овој погон започнува со 1.6-литарски атмосферски бензинец развиен специјално за имплементирање во хибриден систем. Бензинецот испорачува 94 коњски сили и 148 Nm вртежен момент и соработува со два електромотори – едниот со моќност од 49 коњски сили и 205 Nm вртежен момент, вториот со моќност од 20 коњски сили кој истовремено работи и како стартер-генератор. Електричната енергија се складира во мала батерија со капацитет од 1.2 kWh поставена во багажникот. Батеријата е мала и има засебен систем за водено ладење со цел да се одржува во идеален режим на работа во сите услови.

Вкупната, системска моќност е 143 коњски сили и 148 Nm вртежен момент кои се пренесуваат кон предните тркала преку 4-брзински автоматски менувач дедициран за моторот со внатрешно согорување и 2-брзински менувач наменет за електромоторот. Овие два менувачи функционираат синхронизирано, како да е еден менувач со шест брзини. Нема класична спојка ниту прстени за синхронизација – сето ова овозможува менувачот да е што е можно поефикасен. Juke секогаш стартува „на струја“, а брзините од електромоторот се користат за да се синхронизираат брзините од бензинецот. Збунети? Ви рековме, вуду.

И како функционира сето ова? Од Nissan сакаат да кажат дека електрониката која користи лекции научени од Формула 1 сето тоа „го пегла“ и сè работи мазно – и ќе кажеме дека воглавно е така. Оставен „сам да си ја брка работата“, алгоритмот на системот прилично успешно ги одбира брзините а менувањето е скоро незабележливо. Системот е дефинитивно ориентиран повеќе кон комфор и мазно возење а не кон хулиганско забрзување. Одвреме-навреме системот знае малку да се збуни и звукот кој доаѓа од под предниот поклопец како да не соодветствува со перформансите кои во тој момент ги барате од Juke – но вистината е дека не можеме да ја негираме ефикасноста на системот.

Од Nissan кажуваат дека до 80% од урбаното возење може да се одвива на електрична енергија. Како? Па батеријата е мала и брзо се полни и празни – а тоа овозможува во урбаната џунгла и ( особено во добро-познатите) тргни-застани ситуации да се движите на струја. А тоа значи дека потрошувачката на бензин е импресивно мала.

Официјалните податоци зборуваат за потрошувачка од само 5.2 литри на 100 изминати километри. Ние измеривме нешто повисока потрошувачка од ситно над 6 литри на 100 изминати километри – но тоа повторно е импресивно со оглед на тоа дека надворешните температури за време на нашиот тест беа степен-два пониски од температурите на површината на сонцето.

Поврзано:  Nissan го враќа Nismo во Европа со спортската Ariya

Хибридниот Juke е побрз од „обичниот“

Ајде сега на сето тоа да ги додадеме и перформансите. Од Nissan кажуваат дека забрзувањето до 100 километри на час трае 10.1 секунда, но во реалноста тоа е многу поуверливо – благодарение на скоро-инстантната реакција на електромоторот се чувствува дека Juke е побрз од тоа. Урбаниот спринт од семафор до семафор не е никаков проблем за Juke, а не е проблем ниту излегувањето на автопат каде Juke лесно си го наоѓа темпото и комфорно крстосува на автопатски брзини. Максималната брзина е 166 километри на час.

Префрламе во Sport и се упатуваме кон свиоци. Тука (повторно) Juke нè импресионираше со неговата неутралност. Каросеријата останува рамна дури и при поагресивно влегување во свиоци, а поголемите пневматици дефинитивно придонесуваат кон поуверливо „држење“ на асфалтот. Интересна трансформација се случува кога ќе го притиснете e-Pedal прекинувачот поставен меѓу возачкото и совозачкото седиште – тогаш Juke можете да го возите како електричен автомобил, само со една педала. Регенеративното сопирање успева скоро целосно да го сопре Juke и само при целосно застанување ќе треба да ја допрете педалата за сопирачките.

Современа кабина, многу опрема, звучници веднаш до главите на возачот и совозачот

Инаку, кабината на Juke е идентична како кај не-хибридниот модел – и навистина, нема зошто да има разлики. Лесно се наоѓа комфорна и прегледна возачка позиција и прегледноста (освен кон задниот дел, но тоа е цената која треба да се плати за купеовската форма на Juke) е одлична. Материјалите во кабината се генерално добри, но имаме забелешка на некои од пластиките кои се нијанса потврди од она кое би го очекувале.

Поврзано:  Nissan го враќа Nismo во Европа со спортската Ariya

Нашиот тестен модел дојде во врвното ниво на опрема кое се вика Tekna – а меѓу другото, тоа значи дека добиваме седишта обвиени во имитација на кожа, поквалитетни и поинтересни материјали во кабината и грст други додатоци. Несекојдневно парче опрема кое ќе го истакнеме е BOSE Personal Plus аудио системот со звучници вградени во потпирачите за глава на возачкото и совозачкото седиште. Овој систем нуди интересно и уникатно аудио искуство бидејќи звукот ви е „баш тука“.

Замерка? За жал, кај хибридниот Juke багажниот простор е нијанса помал во однос на Juke опремен со конвенционален мотор – токму поради батеријата. Кај конвенционалниот Juke на располагање имате одлични 422 литри, додека кај Juke Hybrid багажникот е со капацитет од (сè уште прилично добри, во контекст на класата) 354 литри. Преклопете ја задната клупа и на располагање ќе имате 1237 литри.

Убавината на електрификацијата е дека нуди многу начини да се подобри ефикасноста

И сега, каков е заклучокот за хибридниот Juke? Со оглед на тоа дека нуди подобри перформанси од Juke со конвенционален мотор, а истовремено и пониска потрошувачка за околу 20-25% – навистина нема многу причини да не се препорача хибридниот јапонски кросовер во однос на неговиот конвенционален брат. Да, хибридниот погон кај Juke е комплициран, но токму во тоа е убавината на електрификацијата – има многу различни начини да се подобри ефикасноста, а ваквиот несекојдневен погон совршено му одговара на идентично-несекојдневниот Juke.

Спецификации

Модел: Nissan Juke 1.6 Hybrid Tekna
Мотор: 1.6-литарски атмосферски бензинец + два електромотори
Моќност: 143 коњски сили / 5600 вртежи во минута
Вртежен Момент: 148 Nm (бензински мотор) 1750 вртежи во минута + 205 Nm (електромотор)
Менувач: Автоматски, 6 брзини
Забрзување 0-100 км/ч: 10.1 секунда
Максимална Брзина: 166 километри на час
Должина: 4210 mm
Ширина: 1983 mm (со странични ретровизори)
Висина: 1595 mm
Тежина: 1296 килограми
Меѓуоскино Растојание: 2636 mm
Багажен Простор: 422 – 1305 литри
Потрошувачка: 6.6 литри на 100 километри (измерена, градска)
Цена на основниот модел: Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 Visia – 25.490 Евра
Цена на тестираниот модел: Nissan Juke 1.6 Hybrid Tekna – 40.800 Евра
Повеќе Информации: Nissan.mk
Поврзано:  Nissan го враќа Nismo во Европа со спортската Ariya

Фотографии



Алфа и Омега на CARclub. Играчките остануваат, само стануваат поскапи.